اولویت ادامه حضور در ایران است اما منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم

قائم مقام شرکت سایپا سیتروئن گفت: هنوز پیش بینی خاصی برای موضوع خروج آمریکا از برجام نداشته و منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یان مارتین امروز در حاشیه برنامه تست رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 به ایرنا گفت:شرکت فرانسوی سیتروئن به تصمیمات اتحادیه اروپا احترام گذاشته و بر پایه قوانین این اتحادیه عمل خواهد کرد. 

وی افزود: وقتی پژو به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی مجبور به ترک ایران شد، فرانسوی ها روزهای سختی را سپری کردند، اما امروز از ارتباطات قوی با طرف ایرانی برخورداریم و اولویت نخست ما نیز این است که برای تجارت در بازار ایران باقی بمانیم.

این مقام مسئول فرانسوی گفت: هنوز پیش بینی خاصی برای موضوع خروج آمریکا از برجام نداشته ایم و منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم.هرچند  انگلستان و آلمان مواضع خود را اعلام کرده اند و هدف فرانسه نیز باقی ماندن در برجام است. 2 هفته زمان نیاز داریم تا صبر کنیم و ببینیم در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

مارتین در پاسخ به پرسش درخصوص داخلی سازی خودروی C3 گفت:تاکنون ساعت های زیادی را با قطعه سازان ایرانی برای دستیابی به هدف بومی سازی 70 درصدی این خودرو در سال های آینده صرف کرده ایم.این شرکت درصدد کمک به قطعه سازان ایرانی برای ارتقای سطح کیفی کارشان است زیرا ایرانی ها از دانش بالایی برخوردارند و شرکت های با دانش بالایی در بین آن ها وجود دارد.سطح تفکر بالای ایرانی ها زمینه ساز هدف اصلی این شرکت یعنی احترام به مشتری خواهد بود.

وی همچینن با اشاره به تغییرات نرخ ارز در ایران، تصریح کرد: همین موضوع عامل اصلی است که به دنبال حرکت سریع به سمت داخلی سازی 70 درصدی و واردات کمتر قطعات هستیم.

این مقام مسئول فرانسوی گفت: سایپا و سیتروئن از 2 سال پیش برای تشکیل شرکت همکاری های مشترک (جوینت ونچر) تعاملات خود را آغاز کردند و یک سال پیش این شرکت شکل گرفت و C3 نخستین محصول مشترک است که به بازار عرضه خواهد شد.

سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی

مارتین از سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی سیتروئن در این شرکت مشترک خبر داد و گفت: بیش از 45 هزار ساعت صرف آموزش نیروها در این پروژه شده است و علاوه بر آن بیش از 40 کارشناس از فرانسه و سوئد در سایت کاشان حضور دارند.

وی افزود: ظرفیت تولید خودرو در سایت کاشان طی سال های آینده به 200 هزار دستگاه در سال خواهد رسید، اما برای صادرات محصولات از ایران به سایر بازارها باید به سطح بالایی از کیفیت برسیم که هرچند سخت است اما دور از دسترس نیست.30 درصد از این محصول تولیدی قرار است به سایر کشورها صادر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: خودروی C3 با موتور EP6 دارای 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سی سی مختص بازار ایران تولید شده است که علاوه بر C3 در سال 2019 یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید خواهد شد و در سال 2020 یک خودروی سواری صندوق دار مخصوص بازار ایران طراحی و ساخته خواهد شد.همچنین در سال 2019 طراحی موتور EC5 برای خودروی C3 در ایران انجام خواهد شد،این مسیر گام به گام ادامه خواهد یافت تا به تدریج به سطح و کیفیت استانداردهای اروپا نزدیک شویم.

محسن جهرودی مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود: C3 نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است.

قرارداد جوینت ونچر بین سایپا و سیتروئن در پسابرجام امضا و روند همکاری از آن زمان آغاز شد. 

بر همین اساس خودروهای جدید گروه سایپا سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.


آموزش و سیگنال خرید وفروش در بورس